Grab the widget  IWeb Gator

Rabu, 17 Ogos 2011

Isu Bacaan Al- Quran sebelum subuh...

Berita nie telah meletup didalam media-media terutamanya yang pro Umno sejak minggu lalu lagi. Umno telah mengambil kesempatan mengenai isu ini dengan menghentam kerajaan Negeri kononnya arahan dikeluarkan oleh kerajaan negeri.
Bagi rakyat yang tak dapat maklumat sudah barang pasti menyalahkan Kerajaan Negeri khasnya rakyat yang beragama islam. Adakah Pimpinan Umno tak tahu yang kes ini telah diputuskan oleh majlis fatwa Negeri, apakah Umno yang mengatakan nak pertahan Aqidah Umat islam menolak keputusan yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa. Adakah didalam Majlis fatwa ini ahli panelnya terdiri dari Exco agama atau ketua menteri sendiri? Sudah tentu ai tidak melibatkan ketua menteri dan exco kerana Ahli majlis Fatwa tidak tersenarai nama Lim Guan Eng dan exco agama didalamnya.
Majlis fatwa di ketuai oleh Mufti Pulau Pinang dan ahli jawatankuasanya dan mereka telah bersidang dan bermesyuarah dengan masing-masing mengemukakan hujah agama dan hadis-hadis nabi. Sudah tentu keputusan yang dikeluarkan memang ada kebenarannya kerana didalam ahli majlis fatwa nie bukannya orang macam najib didalamnya, mereka yang duduk didalam majlis fatwa mempunyai Ilmu yang luas tentang agama dan paham mengenai hukum-hukum allah.
Janganlah Umno nak mengambil kesempatan dengan mengambil isu ini untuk nak menghentam Kerajaan Pakatan Rakyat di Penang. Cermin la diri dulu sebelum nak Kritik berkenaan isu ini. Janganlah cuba nak ambil kesempatan berkenaan isu ini. Carilah modal yang lain, kalau tak ada modal sangat pi la tanya Apco tu...Rakyat sekarang semakin cerdik dan mempunyai pemikiran yang matang dalam menilai sesuatu isu didalam negara kita. Umno yang hanya tinggal nyawa-nyawa ikan akan terus mebuat isu supaya rakyat khasnya orang bukan islam menolak Pakatan rakyat dalam PRU 13 nanti,
Marilah kita sama-sama berdoa semoga Allah menamatkan Riwayat Umno dan BN dalam PRU 13 ini. Amin....Hancur3 Unmo..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan