Grab the widget  IWeb Gator

Sabtu, 12 Mei 2012

Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia

Rakyat pada hari ini menuntut perubahan dalam sistem Pilihanraya Malaysia pada masa kini. Ini dapat dibuktikan dengan Ratusan Ribu Rakyat Malaysia mengikuti Duduh Dan Bantah (Bersih) di Kuala Lumpur pada 28 April yang lalu. Perkembangan ini telah menggusarkan Pimpinan Umno dan Barisan Nasional yang memegang tampuk Pemerintahan Negara Pada masa kini.
Dalam keadaan Negara yang semakin Gawat dengan Pelbagai masalah yang dihadapi oleh rakyat ditambah dengan Kezaliman pemimpin Negara dengan pengalahgunaan kuasa, Rasuah dan Penyelewengan wang Rakyat oleh Rejim Barisan Nasional yang dikuasai oleh Umno di Negara Ini.

Rakyat yang mula menyedari segala penyelewengan Rejim Umno ini telah mula membuka langkah baru dengan berani untuk membuat perubahan di Negara Ini. Majoriti rakyat di Negara ini telah mula Menolak kepimpinan Umno dan Barisan Nasional. Segala penipuan yang telah dilakukan oleh pimpinan Kerajaan sudah dibongkar oleh Pimpinan Pakatan Rakyat beserta dengan Bukti-bukti yang nyata. Segala hujah Umno telah tidak berdaya lagi untuk membohongi rakyat tetapi sebaliknya Rakyat sudah semakin Matang menilai siapakah dianya Umno dan Bn yang sebenarnya.

Wajah jahat Umno semakin terserlah dari hari kehari. Antara penyelewengan wang rakyat yang nyata ialah Kes NFC (Lembu Shahrizat) yang menggunakan wang Rakyat hampir lebih RM 250 juta. PTPTN dibebankan oleh kerajaan kepada pelajar-pelajar Universiti sedangkan Hutang Tajuddin Ramli sebanyak RM 50 juta di hapuskira oleh kerajaan dengan Arahan Najib selaku PM Malaysia. Untuk menutup semua cerita ini Najib yang telah mendapat nasihat dari Apco telah memberikan Bantuan kepada rakyat Malaysia dengan Bantuan Rakyat 1 Malaysia sebanyak RM500.00 dan pelancaran Saham Satu Malaysia oleh Najib. Walau bagaimanapun segala wayang ini dapat dibaca oleh hampir seluruh rakyat Malaysia. Sangkaan Najib bahawa dengan adanya program ini akan memulihkan sokongan rakyat kepada Bn tapi segala sangkaan mereke Meleset sama sekali. Semakin hari semakin luntur keyakinan rakyat kepada Barisan Nasional ini.

Keyakinan rakyat kepada Pakatan Rakyat terserlah dengan melihat pelaburan yang dibawa pentadbiran negeri dibawah PR seperti di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor. Kelantan Kedah Pulau Pinang dan Selangor bukanlah sempurna tetapi laporan audit menunjukkan negeri PR lebih jauh menjaga kewangan negeri berbanding Pentadbiran Umno-BN. Datuk Idris Jala mengingatkan bahawa Malaysia mungkin bankrap tahun 2019, ada ahli ekonomi lain menyatakan mungkin bankrap 2015, katalah Umno BN menang tahun nie, PRU 14 nanti pada 2016 sedangkan 2015 Malaysia sudah Bankrap dan pentadbiran pula akan diserahkan kepada Pakatan Rakyat dan BN tidak bertanding pada mwaktu tu, bagaimana nak selesaikan Masalah ini. Kerana itulah Slogan Kita sekarang "Selamatkan Malaysia" daripada bankrap dibawah Umno-BN . Disaat rakyat menunggu bilakah Tarikh Parlimen dibubarkan, Kerakusan Pimpinan Umno dan Barisan Nasional semakin menjadi-jadi sehingga memaksa kita semua supaya Umno dan Barisan Nasional Ditumbangkan dalam PRU 13 Nanti. Tumbang, Tumbang, Tumbang BN, Hidup, Hidup, Hidup Pakatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan