Grab the widget  IWeb Gator

Selasa, 14 Jun 2011

Nelayan Mogok = Harga Ikan Akan Naik

   
Langkah Kerajaan memansuhkan pemberian diesel subsidi super kepada nelayan telah menyebabkan lebih 500 nelayan dan pengusaha bot tunggal engan turun ke laut dan berkumpul di kompleks Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia di Kuantan bagi menuntut kerajaan mengembalikan sunsidi super yang dinikmati mereka sebelum ini. 
Langkah kurang bijak kerajaan ini akan menyebabkan harga ikan dan makanan laut akan meningkat berikutan Nelayan terpaksa menampung kos yang lebih untuk turun kelaut bagi menangkap ikan. Ini sekaligus akan mendatangkan bebanan hidup kepada golongan yang berpendapatan rendah untuk membeli ikan dan makanan laut untuk keperluan harian mereka. Bagi Pimpinan tertinggi UMNO dan kroni-kroninya, kenaikan harga ini tidak akan dirasakan oleh mereka kerana mereka terdiri daripada golongan yang berpendapatan tinggi. 
Cuba kita bayangkan bagi penduduk yang tinggal di Kampung-kampung seperti di Gugusan Manjoi khasnya di Kg Dato Ahmad Said Tambahan 3 ini yang kebanyakannya adalah pekerja kilang. Apakah ini Negara Kebajikan yang dilaungkan oleh UMNO selama ini. Semoga penduduk disini paham dengan situasi ini dan mengundi Pas dan Pakatan rakyat dalam PRU ke 13 nanti bagi menjamin masa depan yang gemilang untuk Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan