Grab the widget  IWeb Gator

Ahad, 19 September 2010

PROGRAM BAI'AH PAS TAMBUN


Program Bai'ah Pas Kawasan Tambun Khusus bagi Dun Manjoi telah diadakan Pada 19/09/2010 Di Markaz Pas Pekan Chemor. Hampir Lebih 400 Orang telah menyertai Program tersebut. Program ini dibuat bagi memastikan kemenangan dalam PRU 13 khusunya bagi DUN Manjoi. Bai'ah telah dilakukan sejak zaman Nabi S.A.W lagi. Proses Bai'ah Dalam Sirah Nabi Muhammad s.a.w adalah:

Sirah Nabi Muhammad saw
1.) Ada 12 orang sahabat Nabi Muhammad saw yang berbai'ah dihadapan Nabi Muhammad saw untuk mempertahankan Islam di Madinah. Kesemua 11 orang dianugerahkan oleh Allah mati syahid. 1 Orang mati lebih awal dari penghijrahan Nabi Muhammad saw.

Kenapa Perlu Berbai'ah
2. Bai'ah bermakna janji setia. Dengan Bai'ah maka kita akan mendisiplinkan diri untuk menyumbang kepada kemenangan Islam.

Siapa Perlu Berbai'ah
3.) Siapa sahaja yang mahu menyiapkan jawapan usahanya untuk menegakkan Islam. Jawapan ini hendaklah ipersembahkan dihadapan Allah. Tidak mengira apa kedudukan, pangkat dan darjat.

Apa Bentuk Bai'ah
4.) Bentuk bai'ah pusingan pertama ini ialah berdoa kepada Allah di saat di Makbulkan doa. Termasuk berdoa di padang Arafah dan Mekah dan Madinah.

Apa Matlamat Bai'ah
5.) Memohon kemenangan untuk Islam yang dipimpim oleh PAS dan PAKATAN RAKYAT. Bai'ah ini juga adalah usaha yang berterusan supaya KEADILAN ISLAM akan tertegak di Malaysia.
Tempoh Bai'ah
6.) Mulai 19/09/2010 sehingga tarikh diumumkan calon yang menang dalam PRU 13. Selepas dari tarikh tersebut doa itu boleh juga diteruskan.

Kaedah Pelaksanaan
7.) Disediakan buku Manual bai'ah dan hendaklah diisi pada setiap hari. Buku ini akan disediakan oleh pihak MTD. Siri pertama ini sehingga 19/9/2010-19/01/2011.

Semoga setiap Ahli Pas dan Penyokong dapat melaksanakan segala amanah yang dipertanggungjawabkan demi untuk mendapat kemenangan dalam PRU ke 13 nanti. Kepada UMno yang mahu mendoakan untuk kemenangan Islam juga dialu-alukan untuk memastikan Islam dapat tertegak dibumi Malaysia Ini Insyaallah. Dengan meningkatnya kadar jenayah di Malaysia pada hari ini, satu petanda kepada penyokong dan Ahli Umno untuk mereka segera meninggalkan Umno dan Menyokong Pakatan Rakyat Dalam PRU 13 nanti demi Massa Depan Yang Gemilang Untuk Malaysia dibawah Islam yang sebenar. Insyaallah. Allahuakbar...

12 ulasan:

  1. Ada yg terkedu yeop, tak tahu menahu tujuan majlis, dia kata Islam dia dah terpesong kerana majlis Baiah, macam Isteri jatuh talak kalau tak undi Pas, terpesong yeop, dia pun cabut lari dari majlis tu..ish..ish...400 tak ramai yeop.

    saya tahu penulis taakan berani siarkan komen saya, sebab bbolg ni memang syok sendiri dan tak bertelor, nama lagi anak mat kambing KDAS3 siapa tak kenal, emak pun baru ini islamnya, dulu naik kereta jantan cina siang malam.

    BalasPadam
  2. sapa tanpa nama niee..Lagila tak ada telor..tak paham ke catatan kat bawah gambo tu...baca la dulu...kalau tak paham juga pegi la mengaji banyak sikit.. jumpa tok mufti tu tanya...ini asyik ikut telunjuk APCO je..Hancor Islam kat malaysia kalau UMNO lagi berkuasa.

    BalasPadam
  3. Sape yang tanpa nama tu ye? Tak reti hukum ke? Patut orang yang dah baik syukur la Alhamdulillah, ini kutuk pulak. Yang sedihnya sampai mati pun buat mungkar dan dosanya masa hidup berterusan walaupun dah mati. Contoh dosa yang dah mati pun berterusan dosa ialah menyokong pemimpin yang zalim dan melakukan perkara mungkar dalam kerajaan dan orang yang menyokong akan menanggung dosa itu sampai perkara yang mungkar itu berhenti dilakukan. Pikirlah Yob yang tanpa nama. Yob tu bila nak taubatnye?

    BalasPadam
  4. Ingat lah azman dan bekas umno palsu, awak hidup, dapat bekerja,belajar anak beranak semua di sekolah kerajaan walau pun sekolah rendah, mak bapak dapat tanah rumah pun UMNO pejuangkan di KDAS 3, nak ajar orang hukum hakam, apa paedahnya jika ajaran Islam yang simple "bersyukur" tak tahu nak amalkan ada hajat nak masuk syurga, hadis "taat lah kamu kepada ulil amri" pun di langor ada hajat nak suruh orang bertaubat. kerja mungkar pun Nizar dan Nik Ajis lakukan kan yeop, pergi lah tegur dia orang dulu baru tegur orang lain..... ada hajat nak perintah Perak duduk bawah ketiak DAPig gak yeop...malu lah sikit, siapa yang patut bertaubat????? he..he.. malu aku jadi mengaku Islam cicak kobeng. lepas tolong pesan kat pak cik PAih dan anak2 nya yang berniaga depan Masjid KDAS 3, bila azan tutup berniaga pergi sembahyang di markaz dulu, jangan pulak duit punya pasal azan pun buat tak reti, he..he..

    satu aku nak puji tahniah sebab ada telor.

    BalasPadam
  5. Tak ada nama lagi yang pengecut lagi tak ada telor..Mak bapak tak bagi nama ke? Tengok la sejarah sikit, bila masa yang Umno yang perjuangkan tanah di KDAS 3 nie, kalau nak ikut Umno dulu dia nak gadai tanah nie kepada cina untuk nak buat flat je hang pun tak merasa tanah..saya dapat tanah nie bayor la bukan free..Umno pun kena bayor jangan nak lagak ...meh nak ajor sikit pasal taat pada ulil amri tu, macam tak tahu je.. taat ulil amri selagi tak bertentangan dengan Islam, tapi kalau dah ambil Yahudi Apco jadi penasihat ape ke jadahnye..ala berniaga bukan sampai tak sembahyang macam orang Umno.. he he.. Hancur UMNO Apco..

    BalasPadam
  6. wey tampa nama...ckap bek cikit!politik2 gak...
    yg campur fmly berniaga dpan msjid 2 pown nk dpolitikan...bodoh ke!!ada kaco bapak lu ke bniaga 2...rugi nenek ko ke bodoh!bangsat sgt asal..bb susah dpt tau!tp lau tau sape ko... masak r ko!bodoh...

    BalasPadam
  7. gengster KDAS 38 Oktober 2010 3:20 PG

    wey tanpa nama!pk cikit nt mak lu mnggal t pggil kaum pas jgak..gtau sape kaum hawa kdas 3 yg mdiakn mayat at kdas 3 2!ptot ko bsyukur la adanya ahli2 pas ni...ada ke kaum hawa umno nk buat kje2 2?skurangnya2 diorg2 berubah...
    ko 2 bile lg??hidup lg blh r berkata2 macam2,
    tggu la mati nt jawaplah ngan tuhan..kita sume t akan kesana gak!bru tahu siapa benar atau tidak..

    BalasPadam
  8. hahahaha..
    nk tergelak ak ngn mamat tnpa nm..
    kucing ak pn de nm duwh..anjing ahchong pn ade nm..ko lg truk dr binatng la weyh xde nm!!!
    ckp lain kali pk pkai otak..jgn pkai lutut..
    ngaji bia habis..ak ingt org UMNO cerdik..
    bile bc komen nie br ak tau..UMNO nieyh bodoh nak mampos..haiya..cian2..ko nk ktuk2 org cermin dri dlu la bro..ko tuh da hebat sgt ke?? da kompem msuk syurga ker? g muhasabah dri..!!! wahahaha..nk gelak la weyh!!!!

    BalasPadam
  9. assalamualaikum..
    emm..kepada anta2 semua..
    x elok kite trus kutuk mengutuk sesama islam..
    x elok mengaibkan sesiape shje...
    kite sesme muslim mestilah bersatu padu demi memperjuangkn agme Allah..siape lg nak bangkitkn islam kalau bukn antuma sekalian..

    BalasPadam
  10. bukn kami nak kutuk mengutuk nie ummu..
    die tuh xley berlembut..lau kite berlembut lg la die pijak pale kite..sblom die pijak pale kite, kiter tenyeh2 pale die dlu..tol x?

    BalasPadam
  11. jlnlh umno,pandai mmg pandai..tapi,pandai tipu je..pemerintah mestilah kene buat sme..tapi bkn duit umno la..duit 2 sme rakyat pnye la yg diamahkn pada pemrinth untk rkyt..bkn ntk bolot harta ngri n rkyt...otak sizen btul..melayu tapi otak penjajah...UMNO UMNO..smpai mati lahh korg dgn UMNO korg..Pilih pemimpin tak bertudung?hahha..apa punya UMNO lahh..UMNO+BN=LU PIKIR LA SNDRI..hahahha..bodo

    BalasPadam
  12. jlnlh umno,pandai mmg pandai..tapi,pandai tipu je..pemerintah mestilah kene buat sme..tapi bkn duit umno la..duit 2 sme rakyat pnye la yg diamahkn pada pemrinth untk rkyt..bkn ntk bolot harta ngri n rkyt...otak sizen btul..melayu tapi otak penjajah..

    BalasPadam