Grab the widget  IWeb Gator

Khamis, 2 September 2010

TAZKIRAH MALAM KE 17

Tazkirah yang disampaikan oleh anak muda dan anak jati KDAS yang membicarakan mengenai kepentingan hidup dalam satu keluarga terutamanya dalam bulan Ramadhan hendaklah saling tegur menegur diantara stu sama lain. Dan ibu bapa hendaklah memantau anak-anak supaya tidak terlibat dengan gejala Sosial yang semakin meruncing pada hari nie. Jika hendak menyelesaikan gejala sosial nie hendaklah kembali semula kepada Al-Quran dan Sunah, Insyaallah akan selesai semua masalah.
Bukan dengan membuat program maksiat yang menggalakkan remaja Untuk membuat maksiat seperti yang dianjurkan oleh UMno dan Barisan Nasional yang sentiasa mencari jalan penyelesaian kepada sesuatu permasalahan dengan membuat keputusan sendiri tanpa merujuk kepada Kitab Al-Quran dan hadis yang menyebabkan mereka akan terpesong sama sekali dari Jalan Allah.
Ini akan mendatangkan murka Allah kepada kita semua dan akhirnya Allah akan menurunkan balanya kepada kita semua. Marilah kita renungkan bersama demi kebaikan kita dan generasi pewaris yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan