Grab the widget  IWeb Gator

Selasa, 3 Ogos 2010

BEZA ULAMA DUNIA DAN AKHIRAT


Maksud Hadis :
Dari Sahl bin Saad as-Saaidi r.a berkata: Rasulullah s.a.w bersabda: "Ya Alla! Jangan kau temukan aku dan mudah-mudahan kamu (sahabat) tidak bertemu dengan suatu zaman dimana para ulama tidak diikuti lagi dan orang penyantun sudah tidak disegani lagi. Hati mereka seperti hati orang Ajam (pada fasiqnya) lidah mereka seperti lidah orang Arab (pada fasihnya).

Keterangan:
Masyarakat sudah agak jauh dari para ulama. Mereka takut untuk mendekati para ulama kerana khuatir perbuatan mereka akan ditegur. Orang tidak segan lagi mambuat maksiat walaupun di hadapan orang yang tinggi akhlaknya. golongan ini juga pandai bercakap dan memutarbelitkan kenyataan. Percakapan mereka begitu halus dan memikat orang lain padahal mereka adalah seperti harimau yang bersedia untuk menerkam dan mencari masa.
Adakah kita masih nak bersengkongkol dengan Ulama yang seperti ini, ulama yang ada kepentingan didunia. Ulama yang menyokong kerajaan yang berlaku zalim kepada rakyatnya dengan menekan rakyat dengan berbagai-bagai cukai. Juga kenaikan harga barangan dipasaran terlalu mendadak. Adakah ulama hanya boleh duduk diam dan tidak menegur pemimpin yang begini. Apakah ulama yang begini yang nak kita contohi.
Marilah kita bersama dengan ulama akhirat yang boleh membawa kita dekat kepada Allah dan memberi banyak ilmu kepada kita. Ulamak akhirat ini menentang kerajaan yang zalim dan mahu menegakkan sebuah negara yang adil, amanah dan berkebajikan. Marilah kita sama-sama menyokong PAS yang memperjuangkan nasib rakyat dan marilah kita sama-sama menentang dan meninggalkan UMNO yang banyak menzalimi rakyat. Ulama Oh Ulama?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan