Grab the widget  IWeb Gator

Selasa, 17 Ogos 2010

MALAM KE 7 RAMADHAN


Malam ketujuh Ramadhan diimarahkan lagi dengan kedatangan Ustaz Zarin dari bukit Gantang yang banyak membicarakan perkara keutamaan dalam Agama dan jangan kita membuat perkara yang tidak ada dalam agama sehingga meninggalkan perkara yang tersangat penting seperti mengikut Islam seluruhnya serta mengikut Hukum Islam. Umat Islam hari ini banyak mengikut perkara yang di buat oleh nenek moyang mereka yang mereka mengangapkan perkara itu Ibadat tetapi mereka terlupa yang mereka lakukan itu hanyalah adat semata-mata.
Sehingga berlaku pertelingkahan diantara umat Islam berkenaan masalah Furuk' atau cabang dalam agama, contohnya Masalah Tahlil, Tarawikh Talkin dan sebagainya. Walaupun perkara ini telah lama diputuskan oleh Alim Ulama tersohor dunia tetapi kita masih membincangkan perkara ini sehingga kita terlupa untuk membincangkan perkara asas dalam agama. Adakah kita beranggapan bahawa kita lebih alim dari Ulama-ulama yang diiktiraf tetapi ia menjadi sebaliknya.
Kerana salah paham dalam agama ini, ramai masyarakat di Malaysia khasnya tidak boleh menerima politik islam yang dibawa oleh Parti Islam (PAS) sehingga ada yang beranggapan bahawa Pas adalah ajaran sesat dan berbagai tuduhan lain yang dilemparkan kepada Pimpinan PAS. Dan yang sepatutnya di tentang Politik UMNO yang berpandukan kepada Kebangsaan dan Melayu semata-mata tanpa mengira halal dan haram dalam menentukan Dasar negara. Sedangkan apa yang kita sedia maklum bahawa Agama dan Islam tidak boleh dipisahkan demi untuk menjamin kesejahteraan dan keselamatan umat sejagat.
Banyak peringatan dan bala dari Allah yang terhidang didepan mata kita, contohnya kes pembuangan bayi, banjir kilat, kemerosotan ekonomi dan peningkatan kadar jenayah yang begitu dasyat dalam masyarakat kita ini. Marilah kita sama-sama menghisab diri untuk membuat perubahan dalam Bulan Ramadhan ini kerana ini masa yang terbaik untuk kita membuat perubahan. marilah kita menyokong Parti Yang berlandaskan kepada Islam dan Marilah kita menolak Parti yang Kebangsaan ini. Semoga kita mendapat taufiq dan Hidayah kepada kita semua. Tolak, tolak, tolak UMNO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan