Grab the widget  IWeb Gator

Khamis, 12 Ogos 2010

MALAM KEDUA RAMADHAN

Alhamdulillah, Allah masih panjangkan umur kita untuk bertemu malam kedua bulan Ramadhan Al Mubarak nie.. Seperti biasa Pusat tarbiyyah malam ini masih lagi dengan aktiviti yang biasa dilakukan pada Bulan-bulan Ramadhan yang lain iaitu mencari redo Allah.
Seperti malam semalam, malam ini ada kelainannya iaitu Pentazkirahnya adalah dari Cawangan ini tetapi adalah pimpinan Pemuda KDAS 3. Banyak nasihat dan maklumat serta pengajaran yang disampaikan. Kalau semalam ketua Cawangan sendiri bagi tazkirah kali ini dia tak perlu risau lagi kerana kalau keuzuran sudah ada pengganti.
Seperti mana yang biasa kita dengar bahawa Pemuda harapan bangsa, Pemuda bakal menggegar dunia, dan inigin ditambah sedikit iaitu pemuda jugalah yang akan menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional dalam pilihanraya yang akan datang. Harapan agar momentum seperti ini dapat diteruskan dan ada lagi pemuda yang mampu kedepan apabila khidmatnya diperlukan oleh Jemaah bagi merealisasikan harapan pimpinan iaitu mahu merampas semula kerajaan Perak dalam Pilihanraya yang akan datang.
Bila ada tulisan yang menyentuh tentang UMNO dan Barisan Nasional sudah tentu ada pihak-pihak yang tak ada ilmu menyatakan kita mencampurkan Urusan Politik dengan Agama. Inilah pahaman yang telah dimasukkan kedalam pemikiran orang melayu khususnya bahawa politik dan agama mesti dipisahkan. Saya ingin bertanyakan kepada Pimpinan dan penyokong UMNO, jika kamu menyatakan politik dan agama tak boleh bercampur, pada hari ini adakah kamu ahli politik dan ahli agama? Kalau kamu ahli Politik kenapa kamu sembahyang dan kalau kamu ahli agama kenapa kamu masuk politik. Jika ada Pimpinan dan ahli UMNO yang buat dua-dua perkara ini, sudah tentulah sudah ada percampuran antara politik dan Agama, sedangkan kamu menyatakan ianya tak boleh bercampur dan mesti diasingkan. Dimanakah pendirian kamu jika masih lagi menyokong UMNO kerana dalam Umno tak boleh nak buat dua-duanya serentak. Disini saya menyeru kepada semua pimpinan UMNO dan penyokongnya, marilah kita sama-sama menyokong parti yang berpegang kepada ajaran Islam yang sebenarnya. Bukan hanya amalkan Islam disebabkan adat semata-mata tanpa ada Ilmu. Semoga ini dapat memberikan taufik dan hidayah kepada UMNO-UMNO sekalian. Kita jumpa lagi malam esok. Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan