Grab the widget  IWeb Gator

Rabu, 18 Ogos 2010

MALAM KE 8 RAMADHAN



Tazkirah malam kelapan Ramadhan disampaikan oleh Af Ustaz Hambali Kasim iaitu boleh digolongkan Ustaz Otai (Lama) dalam mendidik masyarakat terutamanya permasalahan bab Fekah. Walau agak sedikit keuzuran tetapi beliau tetap bersemangat untuk menyampaikan Ilmu agamanya kepada sidang Jemaah.
Beliau menekankan masalah untuk meningkatkan amalan di Bulan Ramadhan ini dengan menghadirkan diri untuk Solat Jemaah dan Berbuka puasa secara berjemaah. Beliau juga menyeru Jemaah semua agar sentiasa mengamalkan ajaran Islam dan buat apa yang disuruh oleh Allah s.w.t. Walaupun hujan lebat malam itu tetapi kehadiran jemaah adalah seperti biasa memenuhi ruang solat Markas ini.
Bila melihat Ustaz ini teringat ana berkenaan satu cerita mengenai Tazkirah Ramadhan dalam tiga empat tahun dahulu. Pada mulanya kami berjumpa dengan beberapa AJK Masjid dan mereka bersetuju untuk memberikan ruang kepada Ustaz untuk bertazkirah tetapi malang disaat akhir iaitu apabila lagi 2 minit azan Isyak, dikala kami semua sudah masuk ke paerkarangan Masjid dan Ustaz pun sudah sampai, dengan selamba AJK masjid berkata Tazkirah tidak dapat dijalankan kerana ada sebab-sebab yang tertentu.
Biasala itu kan alasan semata2. Sepertimana yang kita semua sedia maklum sekarang, masih ramai lagi Umat ISlam dan ahli Agama sendiri tidak berapa setuju dengan Tazkirah, sedangkan Ini adalah pennting dan sebahagian daripada ajaran islam. Atas sebab di reject oleh AJK masjid, kami terus membawa ustaz terus ke Markas untuk memberikan Tazkirah. Itulah jika Masjid diurus oleh yang bukan Ahlinya kita lihat sendiri kehancuran didalamnya. Dan tujuan menghalang Tazkirah ini memang kerja jahat UMNO yang gunakan Institusi Agama Untuk menyekatnya. Apa la hapraknya UNMO nie. Memang akan membuatkan orang ramai akan berubah untuk menyokong Islam yang dibawa oleh PAS jika Tazkirah diadakan jadi langkah selamat bagi Pimpinan Umno ialah menghalang Tazkirah diadakan.
Nampak tak kita semua bahawa UMNO lah yang merosakkan sistem pentadbiran dinegara Malaysia yang kita cintai ini . Marilah kita bersama menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional dalam Pilihanraya yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan