Grab the widget  IWeb Gator

Isnin, 2 Ogos 2010

POLIS SERBU IPOH PARADE



Pada 1/8/2010 satu lagi perkara malang menimpa rakyat Perak apabila satu himpunan untuk Menghapuskan ISA di Dataran Bandaraya Ipoh sekali lagi dihalang oleh pihak Polis. Sejak dari awal jalan masuk ke Dataran Ipoh Ditutup dan pengguna tidak dibenarkan untuk masuk ke dalam kawasan Dataran. Semua kenderaan diarahkan oleh Pihak berkuasa UMNO untuk berpatah balik dan menimbulkan kesusahan kepada pengguna jalanraya. Yang peliknya kehadiran polis lebih ramai dari peserta himpunan. Dah tak ada kerja lain ke Polis nie ?
Sudahlah masalah Jenayah dan gejala sosial di Perak Khususnya tidak dapat terbendung, tiba-tiba sibuk nak buat himpunan Polis di Dataran tempat Rakyat Perak nak buat Himpunan mansuhkan ISA. Apa yang Polis nak buat dengan berkumpul ramai-ramai sehingga tanggapan orang ramai bahawa akan berlaku kacau bilau di Pekan Ipoh. Sungguh tak berakal polis ni buat kroje. Baik la pi ronda kat kampung-kampung dimana kes kecurian dan rompakan semakin berleluasa.
Sepertimana yang kita semua sedia maklum, Akta ISA adalah merupakan satu akta yang zalim dimana menahan orang tanpa bicara. Ini akan menzalimi orang tersebut dan keluarganya. Cuba bayangkan kalau anak2 atau saudara kita yang terkena Akta yang zalim ini pasti kita juga akan menghina akta ini.
Himpunan diakhiri dengan sidang media oleh Pimpinan Pakatan Rakyat dan NGO yang hadir. Tidak ketinggalan juga akhirnya FRU yang ramai tadi menyerbu Ipoh Prade pun balik balai juga. Boleh la esok report kat Bos Dia yang perhimpunan malam ini dia kata gagal. Tetapi bagi kita perhimpunan ini berjaya dengan datangnya beratus-ratus anggota Polis dan FRU dari mana pun tak tahu. Hidup Pakatan Rakyat, Hancur UMNO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan